Jak na rozšíření pro PPC kampaně v Google Ads?

7. 6. 2020

PPC

Vytvoření kvalitní PPC kampaně je základem vaší propagace, pokud ale chcete mít viditelnější reklamy než vaše konkurence a získat větší počet kliknutí na vaše stránky, využijte všechny funkce, které vám Google Ads či Sklik nabízí. Zapracujte na rozšíření PPC reklam! Díky tomu budou vaše reklamy poutavější a zajímavější!

 

Možnosti úprav a rozšíření reklam v Google Ads

 

Google Ads na svém systému poměrně hodně zapracoval. V nedávné době provedl razantní změny a rozšířil prostor pro text. Z původních dvou kolonek pro nadpisy s 30 znaky vytvořil kolonky tři (též o 30 znacích) a přidal kolonku pro popisný text. Vznikla tak dvě místa pro popis o 90 znacích.

 

Uživatelé tedy získali prostor pro 270 znaků, a navíc ještě dvakrát 15 znaků pro trasu cílové stránky. Místa pro reklamu tak máme více než dost, záleží ale, jak s tímto prostorem naložíme. Reklamymohou být nyní větší a vizuálně viditelnější!

Ale pokud jim chceme dodat ještě vyšší přidanou hodnotu, máme tu samotné rozšíření, které umožňuje přidat další údaje. Tato rozšíření jsou však vidět zejména v závislosti na pozici vaší reklamy. Nejvíce rozšíření se zobrazí u webových stránek umístěných na první pozici. Kde lze rozšíření reklam v Google Ads provést a jaká jsou dostupná rozšíření?

 

Kde najít rozšíření reklam v Google Ads účtu?

 

Rozšíření naleznete v menu Reklamy a rozšíření, v záložce rozšíření. Je zde k dispozici opravdu mnoho možností, jak své reklamy vylepšit.

 

Základní sada rozšíření:

 

  • Rozšíření o popisky
  • Rozšíření o strukturované úryvky
  • Rozšíření o odkazy na podstránky
  • Rozšíření o volání
  • Rozšíření o zprávu
  • Rozšíření o propagaci
  • Rozšíření o hodnocení
  • Rozšíření o cenu
  • Rozšíření o aplikaci
  • Automatická rozšíření
  • A mnoho dalších…
rozšíření Google Ads

Nastavení rozšíření pro jednotlivé úrovně

 

Rozšíření můžete nastavit kompletně pro celý reklamní účet Google Ads, ale také pro každou reklamní kampaň či sestavu zvlášť. Přednost potom získají ta rozšíření, která mají blíž ke konečné reklamě. Pro vysvětlení, pokud tedy přidáte 2 rozšíření pro reklamní kampaň a 1 k reklamní sestavě, přednost bude mít vylepšení přidané k sestavě.

Největší hodnotu mají samozřejmě rozšíření, která jsou doslova šitá na míru konkrétní reklamní sestavě. Pokud si dáte práci s jejich vytvořením, budou mít zajisté ten největší úspěch.

Pojďme se nyní podívat na nejčastěji používaná rozšíření!

 

Rozšíření o odkazy na podstránku

 

Rozšíření o odkazy na podstránky vám umožní přidat k inzerátům až 6 odkazů na konkrétní podstránky. Ve výsledné reklamě se tento počet nesystematicky mění, zejména na základě vyhledávání. Díky přidání těchto odkazů dosáhnete ještě větší efektivity reklamy.

Vždy přidávejte odkazy k danému tématu, které se stránkou souvisí. Vylepšíte tak hodnotu reklamy a současně zvětšujete její plochu. Toto rozšíření vám přidá dalších 25 znaků pro text odkazu, navíc je možné vyplnit další 2 řádky, každý s 35 znaky. I to vaši reklamu ještě více zvýrazní.

 

I v Skliku je možné reklamu rozšířit o odkazy, zde ale máte k dispozici pouze 25 znaků pro text odkazu.

 

Rozšíření o strukturované úryvky

 

Prostřednictvím strukturovaných úryvků přidáte do svých reklam doplňující informace o vašich službách. Můžete zmínit například druh služby, kterou nabízíte, značku nabízeného produktu, model prodávaného zařízení či pouze zkráceně vypsat vaše služby, například: Autorizovaný servis, Odborné poradenství, Kosmetické služby apod.

Téměř všechny služby je možné zařadit do konkrétní kategorie a vzhledem k tomu, že tento typ rozšíření mnoho uživatelů nevyužívá, může vám jeho vyplnění výrazně vylepšit vaši reklamu.

Tento typ rozšíření funguje pouze v Google Ads.

 

Rozšíření o popisky

 

Také rozšíření o popisky vám umožní vylepšit reklamu a přidat do ní další informace v podobě krátkého textu. V tomto případě lze pro textaci použít vaše konkurenční výhody, například: Profesionální služby, Produkty skladem, 20 let zkušeností, Rychlé dodání, Rezervace online a další.

Délka popisku je omezena na 25 znaků. Popisek vám může velmi snadno přidat další řádek reklamy navíc, a i to se počítá!

Popisky se zobrazují nahodile, nelze z nich tedy vytvořit souvislou větu. Pokuste se vyhnout opakování již zmíněných informací. Snažte se být kreativní a využít prostor pro popisek originálně.

 

Rozšíření o volání

 

Pomocí rozšíření o volání můžete ke své reklamě přidat telefonní číslo. To vašim zákazníkům usnadní zdlouhavé hledání kontaktu na internetu. Pokud zrovna narazí na vaši reklamu, u které bude rovnou i vaše telefonní číslo, výrazně se tak zvyšuje šance, že využije zrovna vašich služeb.

Toto rozšíření je vhodné zejména pro kampaně určené pro mobilní zařízení, ale lze jej použít i u kampaní na desktopu. V případě využití u desktopové kampaně však bude tato kampaň vykazovat nižší počet kliknutí (zákazník vyťuká telefonní číslo na mobilu a bude rovnou volat, nebude semuset proklikávat).

U tohoto rozšíření si navíc můžete nastavit, kdy se má zobrazovat. Můžete tak nastavit denní dobu, kdy budete u telefonu.

 

Rozšíření o zprávu

 

Toto rozšíření je možné pouze v Google Ads a u kampaní určených pro mobilní zařízení. Ve výsledné reklamě přibyde odkaz, který umožní zákazníkům zaslat na určené číslo SMS zprávu.

 

Rozšíření o lokalitu

 

Rozšíření o lokalitu určitě doporučujeme využít. Lze jej nastavit v Google Ads i na Skliku. Pod vaší reklamou se bude zobrazovat adresa pobočky nebo vaší firmy. Podmínkou však je, že tuto adresu musíte mít vyplněnou v Google moje firma a propojenou s Google Ads. Díky tomuto vylepšení si zákazník snáze najde cestu k vám, a to přispívá k atraktivitě vaší reklamy.

 

Rozšíření o hodnocení prodeje

 

Svou reklamu můžete také rozšířit o hodnocení prodeje, podmínkou je dostatek kvalitních recenzí na srovnávači Heuréka.cz. pokud máte málo recenzí nebo špatné hodnocení, toto rozšíření u svých reklam neuvidíte.

 

Rozšíření o aplikaci

 

Toto rozšíření vám umožní přidat k reklamě odkaz ke stažení mobilní aplikace. Není příliš využívané, svůj smysl má pouze tehdy, pokud inzerent vlastní svou mobilní aplikaci. Po prokliknutí odkazem je uživatel přesměrován k instalaci aplikace.

 

Rozšíření o propagaci

 

Rozšíření o propagaci můžete využít, pokud nabízíte slevovou akci nebo výprodej. Výhodou je variabilita tohoto rozšíření. Slevu lze zobrazit v částce nebo v procentech, dokonce můžete uvést i text, že slevu lze využít při objednávce nad nebo zadat slevový kód.

 

Jak fungují automatická rozšíření?

 

Mnohá rozšíření lze v Google Ads nastavit také automaticky. Zde se ale nabízí otázka, zda je tento způsob vůbec k užitku. Největší úspěchy totiž nesou reklamy s pečlivě ručně nastavenými rozšířeními. Proto se na automatizaci určitě nespoléhejte a raději věnujte dostatek času kvalitnímu vylepšování vašich PPC reklam.

 

Nemáte čas nebo potřebné znalosti pro vytvoření a správu úspěšné PPC reklamy? Kontaktujte nás, rádi vám s kampaněmi pomůžeme na odborné úrovni. Zkušeností máme habaděj, mrkněte na naše reference.